Är ni ett hållbart företag?

JA! Hållbarhet är en grundpelare och vi arbetar ständigt för att göra mer och bli bättre. Läs mer om vårt arbete under Hållbarhet.

Hur planterar ni träd?

I vårt arbete för en bättre framtid har vi valt att för varje beställning donera pengar som täcker kostnaden för plantering, vård och skydd av ett träd. Denna kostnaden täcker även för rättvisa löner för de om arbetar med dessa framtida skogar i Afrika och Sydamerika.

Vi har valt att jobba med Ecologi som i sin tur arbetar med bl.a. Eden Reforestation Projects för plantering och skydd av dessa träd så att de kan växa upp till stora skogar som kommer minska koldioxidhalten i atmosfären.

Vi arbetar även med Ecologi för att bli klimatpositiva som företag och även som privatpersoner. Vi donerar också pengar till olika projekt som klimatkompenserar för de frakter som vi skickar till kunder via e-handel.

Har ni en fysisk butik också?

Slow Living home har en fysisk butik på Slättarps gård i Skegrie

Vägbeskrivning och karta hittar du här.

Hit kommer man för att klämma, känna och inspireras av produkter som underlättar en hållbar vardag.

När får jag min leverans?

Vanligtvis efter 1-2 dagar men upp till 4 dagar beroende på var i landet du bor. En del produkter tillverkas efter beställning vilket innebär en längre leveranstid, denna information finns i produktens beskrivning.

Skrymmande gods såsom möbler kan också innebära längre leveranstid.

I kassan går det att välja alternativet “Hämta i butik”. Då får du ett mejl så fort din beställning är klar för upphämtning.

Vad kostar frakten?

Vi tar ut en fast fraktavgift på 79:- som gäller alla varor förutom skrymmande gods. När du som kund beställer för över 1000:- så är frakten gratis (gäller ej skrymmande gods). All frakt klimatkompenseras av Slow Living home AB genom olika klimatprojekt som anordnas ev Ecologi, läs gärna mer här.

Alternativet “Hämta i butik” är alltid gratis.

Fraktar ni möbler?

Ja, allt som syns i webbshoppen kan skickas inom Sverige. Pris för respektive vara syns i kassan.

För skrymmande gods använder vi tjänsten DHL Home Delivery. Med detta alternativ kontaktas köparen av DHL för att bestämma leveransdatum varpå produkten levereras hem. Inbärning ingår ej men finns som tillval.

Läs mer i våra köpvillkor.

Kan jag byta eller returnera mina varor?

Ja såklart!

Du har 14 dagars ångerrätt men som ett hållbart företag uppmuntrar vi alla till att tänka igenom ett köp ordentligt innan, för att minska på transporterna. Skulle det trots allt bli fel så kontaktar du bara oss så hjälper vi dig.

Varan ska returneras oanvänd och i originalemballage, läs mer i våra köpvillkor.

Vad händer om min beställning har skadats under transporten?

Be ombudet eller chauffören notera skadan och kontakta oss direkt så hjälper vi dig. Gäller det vid frakt av möbler så är det viktigt att dokumentera skadan i form av foto och att omedelbart meddela chauffören samt kontakta oss på kontakt@slowlivinghome.se

Hur kontaktar jag er?

Ni når oss genom att skicka ett mail till kontakt@slowlivinghome.se. Vi svarar oftast inom ett par timmar eller nästkommande vardag.

Det går också bra att besöka butiken som du finner här.